söndag 19/12

tja,
ja tänkte berätta för dom som inte hänger med va som händer för mig i hästvärlden just nu.
Som de flesta redan vet så var jag medryttare på ett varmblod ute i kungsängen som heter Studs. Tanken var att jag skulle ta honom på foder p.g.a. olika anledningar och jag var verkligen taggad till 1000 på det. Men sen var jag tvungen att få med mina föräldrar på det hela vilket inte var så värst lätt. Men efter mycket tjat gav sig mamma och sa att så länge de funkar me skola och pengar (ja skulle få betala de mesta själv) så va de upp till mig. Jag kollade runt lite stallplatser men hittade ingenting som låg tillräckligt nära och var lagom billigt, för ålsta som han stog på när jag red honom var lite för dyrt för mig. sååå efter mycket bakslag kom vi fram till att jag inte kunde ta honom på foder tråkigt nog :(
sååå han lades ut på annons och de va tråkigt eftersom de börjar gå så sjuuukt bra för oss. men sen såldes han och han verkar ha det bra! <3
nu rider jag en fullblods valack som också står ute på ålsta i kungsängen. tanken var att jag bara skulle hjälpa stina som äger honom ett tag tills han såldes, men efter en tid bestämde sig hon för att behålla honom och jag blev medryttare på heltid. jag rider honom i dressyren och han är verkligen fin! tror han bara är riden något år eller så och stina har gjort ett mycke bra jobb med honom :) han är hur gullig som helst och gångartera är toppen verkligen, han kommer bli något riktigt fint i framtiden tror jag :D

så nu vet ni alla hur det ligger till för tillfället, syya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0